En lång dag

Hej hej!

Idag har jag jobbat förmiddag, varit hos frisören där jag glömde mina glasögon, träffat tandläkaren en sväng, träffat Josefine och hennes pojkvän en snabbis och sedan vid tre packade jag, Malte och Damen ihop oss och gick ut en sväng i finvädret!
Vi gick ner till en av stans Thaivagnar och köpte med oss gómat ned till Minnesgärdet och myste. När vi kom hem skickade jag iväg Malte på lite hemmapappalyx på relaxen på storsjöbadet så han får basta i flera timmar och må gött för sig sjäv och förhoppningsvis komma hem och tycka om mig lite extra... Hehe. Så jag och Donnan har haft lite myskväll nu innan hon somnade för natten. Det har varit en intensiv och lång dag. Men nu andas jag ut - helt för mig själv!







Alma häromdagen!

I trälådan (som jag för övrigt snickrat ihop helt själv!) har jag sått sockerärtor som
börjat ta sig ordentligt och i den rosa hinken har jag sått krasse.

Det mest pinsamma hände mig imorse... Jag började jobba klockan fem och hade öppning. Igår var det meningen att jag skulle börja tolv och ha stängning så jag lämnade mina nycklar på jobbet på tisdagen, dock glömde jag totalt bort nycklarna när jag gav bort mitt pass igår. Så imorse halv fem när jag skulle klä på mig för att cykla ner till jobbet insåg jag att jag inte hade några nycklar... Så jag fick skamset ringa och väcka chefen och be honom köra in sina från Torvalla. Jag skämdes så mycket att jag ville sjunka genom jorden. Som tur är har vi världens bästa chef som inte skällde på mig alls, trots att det hade varit befogat...




Det här kom i brevlådan i tisdags inför personalfesten på lördag som kommer att bli grym!


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback